آورده مالک، زمینی با مختصات پیوست به ارزش ۱۵۹۷ میلیارد ریال معادل ۱۵۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان با در نظر گرفتن سود می باشد. (با توجه به اینکه آورده سازنده تدریجی و در طول دوره ساخت تامین می شود، به مدت نصف دوره مشارکت برای آورده مالک سود بانکی در نظر گرفته شده است)

آورده سازنده در قرارداد مشارکت در ساخت:

آورده سازنده برابر با ۱۳۶۰ میلیارد ریال معادل ۱۳۶ میلیارد تومان می باشد.

تبصره ۱: کلیه هزینه های اجرایی و اداری و مدیریت جهت انجام موضوع مشارکت براساس این قرارداد و اسناد و مدارک ضمیمه (ماده ۲)، اعم از کلیه عملیات تخریب و خاکبرداری، احداث سازه، سفت کاری، نازک کاری، نماسازی، تاسیسات مکانیکی و برقی طبق مدارک فنی پیوست و محوطه سازی و دیوار کشی (طبق نقشه های محوطه سازی)، هزینه های آزمایشات و کنترل کیفیت و به طور کلی تقبل کلیه هزینه های مربوط به هر گونه عملیات و اقدامات لازم اداری و اجرایی از وضعیت فعلی تا انجام و اتمام موضوع مشارکت، براساس قرارداد و اسناد و مدارک ضمیمه آن به گونه ای که قابلیت بهره برداری کامل از واحدها و پارکینگ ها و محوطه حاصل شود، به عهده سازنده می باشد.

تبصره ۲: کلیه هزینه های مربوط به طراحی، تهیه نقشه های فاز یک و دو، برگه های تعهد مهندسی با مسئولیت مهندسین مشاور دارای رتبه بندی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور متناسب با حجم مشارکت شامل برگه های معماری، محاسبات، تأسیسات برقی، تأسیسات مکانیکی نظارت و در صورت نیاز به مجری ذیصلاح و در مجموع کلیه هزینه های مربوط به خدمات مهندسی و گواهی پایان کار بر عهده سازنده می باشد.

تبصره ۳: کلیه هزینه های مربوط به اخذ انشعابات آب، فاضلاب، برق، گاز و تلفن به عهده مالک خواهد بود و هزینه های طرح و اجرای شبکه های مذکور به عهده سازنده می باشد.

تبصره ۴: در صورت افزایش و یا کاهش زیربنای کل موضوع مشارکت (مستند به صورتمجلس تفکیکی ثبتی اخذ شده)، ذیل این ماده و مفاد “۵-۲-۱” زیربنای کل حاصل شده از صورتمجلس تفکیکی، با توجه به بهای واحد ساخت مندرج در بند این قرارداد، ملاک محاسبه آورده قطعی طرفین خواهد بود.

میزان سهم الشراکه طرفین مشارکت:

۱- به موجب توافق به عمل آمده فیمابین طرفین مشارکت و با توجه به گزارش کارشناسی (پیوست) که جزء لاینفک این قرارداد می باشد، سهم مالک پنجاه و هشت درصد (۵۸٪) از عرصه و اعیان (مسکونی، تجاری، انباری، پارکینگ و سایر مشاعات مربوطه) و سهم سازنده چهل و دو درصد (۴۲٪) از عرصه و اعیان (مسکونی، تجاری، انباری، پارکینگ و سایر مشاعات مربوطه) می باشد. بدیهی است حسب ماده ۷ قرارداد و سایر مفاد مربوط به قرارداد سهم طرفین مشارکت، قابل تعدیل خواهد بود.

۲- هزینه های مربوط به تهیه کلیه نقشه های اجرایی پروژه در فاز ۲ معماری، محاسباتی، برق و تأسیسات و سایر هزینه های خدمات نظام مهندسی و هزینه های دیگری که برای اجرای پروژه لازم و ضروری باشد توسط سازنده پروژه، پرداخت و پس از ارائه کلیه اسناد و مدارک و مستندات آن ها به مالک، جزو آورده سازنده محصوب می گردد.

۳- هزینه های ساخت پروژه براساس نقشه های مصوب و اصلاحی و مشخصات توافق شده در این قرارداد برای هر چهار بلوک و محوطه سازی های مربوطه جزو آورده سازنده لحاظ شده است.

۴- سایر هزینه هایی که در حین اجرای پروژه ایجاد می شود بر عهده سازنده می باشد.

الف: با رعایت ماده ۱ و ۴ قرارداد و سایر مفاد قرارداد، در صورت افزایش یا کاهش متراژ زیربنای ساخت توافق شده در این قرارداد درصد سهم مالک و سازنده به نسبت سهم الشرکه مطابق بند یک ماده پنج محاسبه خواهد شد.

ب: تغییر مصالح و مشخصات فنی که پس از امضاء و مبادله این قرارداد مشمول قرارداد گردد و در موضوع قرارداد پیش بینی نگردیده است، توسط سازنده، با توافق کتبی مالک و تنظیم صورتجلسه انجام خواهد شد، پس از ارائه اسناد مثبته و تاییدیه مالک به میزان حق السهم سازنده، محاسبه و اضافه خواهد گردید.

تبصره: سهم الشرکه قطعی طرفین از کل موضوع مشارکت، براساس تغییرات احتمالی حاصله در چهارچوب این قرارداد و مبانی و قیمت های ذکر شده در مواد ۱ و ۴ این قرارداد، در مقطع تسویه حساب نهایی (موضوع ماده ۱۱) محاسبه و ملحوظ می گردد.

هزینه های جانبی پروژه:

هزینه های افراز، تفکیک، اخذ صورت مجلس تفکیکی، عدم خلاف، پایان کار به عهده شریک و هزینه های محضری انتقال اسناد واحدها به خریداران اعم از حق الثبت و حق التحریر و نیز مالیات نقل و انتقال به نسبت سهم الشرکه طرفین بر عهده طرفین می باشد ولیکن پیگیری کلیه اقدامات مزبور توسط شریک صورت خواهد گرفت.

اولین نفری باشید که از مطالب مشابه و جدید با خبر میشوید. عضو خبرنامه شوید.

مطالب مرتبط

تعدیل پیمان های صنعت نفت و ۱۰ نکته کلیدی

در این مقاله به بررسی دستورالعمل نحوه تعدیل پیمان های صنعت نفت به شماره ۵۵۶۸۰۶/۱۴۰۱[...]

ادامه
شاخص CPI در سبد پروژه های ساختمانی

شاخص CPI در سبد پروژه های ساختمانی: تخصیص صحیح بودجه در سبد پروژه های ساختمانی[...]

ادامه
مدیریت پورتفولیو در شرکت های ساختمانی

مدیریت پورتفولیو در شرکت های ساختمانی: در این مقاله به بررسی شاخص های کلیدی عملکرد[...]

ادامه
کنترل افزایش هزینه در پروژه های ساختمانی

اهمیت کنترل هزینه های پروژه: پروژه های ساختمانی به برنامه ریزی هزینه و جریان نقدینگی[...]

ادامه
تکنیک های مدیریت ریسک در پروژه های ساختمانی

مدیریت ریسک در پروژه: مدیریت ریسک یکی از شاخه های نسبتاً جوان حوزه مدیریت پروژه[...]

ادامه
ضریب عامل در آنالیز فهرست بها

ارائه تجزیه بها در مناقصات: در این مقاله به مفهوم ضریب عامل در آنالیز فهرست[...]

ادامه
تاخیر در ابلاغ قیمت جدید

تاخیر در ابلاغ قیمت جدید (لایحه تاخیرات): در لایحه تاخیرات پروژه های عمرانی ممکن است[...]

ادامه
مسئول تدارکات و افسر ایمنی در تجهیز کارگاه

اهمیت نظرات ارکان پروژه: در بسیاری از پروژه های ساختمانی، پلان تجهیز کارگاه توسط یک[...]

ادامه
تخصیص بودجه به ریسک های پروژه

اهمیت برنامه مدیریت ریسک: داشتن برنامه مدون برای تخصیص بودجه به ریسک های پروژه سبب[...]

ادامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.