دفتر فنی و مهندسی پروژه

کاهش هزینه های بالاسری پروژه

تا حال به این موضوع فکر کرده اید که آیا بدون در اختیار داشتن دفتر فنی و مهندسی پروژه مقیم در دفتر مرکزی یا کارگاه، صورت جلسات، صورت وضعیت ها، آنالیز و مبالغ تعدیل را تهیه نمایید؟  

با ما در مسیر خدمات و مدیریت دفتر فنی و مهندسی پروژه باشید.

درخواست مشاوره رایگان
دفتر فنی و مهندسی پروژه

چرا موفقیت پروژه در گرو موفقیت کارشناسان دفتر فنی و مهندسی پروژه است؟

سالهاست که با شروع هر پروژه عمرانی، شرکت های پیمانکاری به استخدام مهندسانی در سمت کارشناسان دفتر فنی اقدام می کنند. آنها موظف هستند صورتجلسات احجام و قیمت های جدید پروژه را تهیه کنند و در صورت وضعیت های کارکرد پیمانکار بیاورند و در نهایت مبالغ تعدیل و مابه التفاوت و غیره را براساس قرارداد محاسبه نمایند. پس هرچه این کارشناسان خبره تر و با دانش تر باشند، می توانند بیشتر موفقیت در پروژه را تضمین کنند.

مشکلات پیمانکاران با کارشناسان دفتر فنی و مهندسی پروژه

در سال های اخیر همواره مهندسان بسیار توانمندی در این زمینه در پروژه های عمرانی حضور داشته اند اما با گذشت زمان، سرمایه مهندسی کشور رو به افول بوده و بسیاری از مهندسان بدلیل مهاجرت و یا روی آوردن به حوزه های کاری غیر مرتبط، از بازار کار خارج شده اند. نتیجه اینکه شرکت های پیمانکاری تلاش می کنند در پروژه های خود از یک سرپرست دفتر فنی نسبتا با سابقه و چند مهندس دفتر فنی کم سابقه استفاده کنند که در اصل در قالب آموزش حین خدمت به انجام پروژه می پردازند.

این موضوع اگرچه در ظاهر می تواند هزینه های بالاسری شرکت های ساختمانی را کاهش دهد، اما در صورت عدم موفقیت دفتر فنی در ثبت مستندات و یا دفاع از حقوق شرکت ها، هزینه های چندین برابری را به آن ها تحمیل می نماید.

از سوی دیگر با نزدیک شدن به زمان پایان پروژه، پیمانکاران بخشی از نیروهای دفتر فنی خود را از دست می دهند چرا که این نیروها بدنبال کسب امنیت شغلی در پروژه های جدید خواهند بود. نتیجه این که در پایان اکثر پروژه ها، پیمانکاران با حجم عظیمی از صورتجلسات و قیمت های جدید تهیه نشده و یا دفاع نشده مواجه هستند. انجام این موارد را با هزینه گزاف برون سپاری کنند.

صفر تا صد خدمات دفتر فنی و مهندسی پروژه را با ما تجربه کنید

ایمن سازان پای از سال ۱۳۹۴ در پروژه های مختلف ساختمانی و عمرانی به ارائه خدمات دفتر فنی پروژه پرداخته است. کارشناسان ما بواسطه تحصیلات آکادمیک در بهترین دانشگاه های کشور در حوزه مدیریت پروژه و مدیریت ساخت و همچنین حضور پر رنگ در پروژه های کوچک و بزرگ کشور، توانسته اند گنجینه ای از مهارت های لازم جهت ارائه خدمات دفتر فنی پروژه گردآوری نماید.

 مجموعه ما قادر است ضمن ارائه مشاوره به پیمانکاران در مسیر انجام پروژه، ایشان را از جمع بندی مستندات کارها در پایان پروژه و تهیه دقیق صورت وضعیت قطعی پروژه مطمئن سازد.

    • تهیه و دفاع صورتجلسات کارکرد
    • تهیه و دفاع قیمت های جدید
    • تهیه و دفاع صورت وضعیت
    • تهیه تعدیل و مابه التفاوت
    • تهیه لوایح ادعایی از جمله لایحه تاخیرات و ضرر و زیان و دفاع از آن.
    • حضور از ابتدای پروژه در شرکت ها در قالب مشاور به منظور کاهش دعاوی و یا جهت دهی به مستندات پروژه در راستای موفقیت در دعاوی احتمالی آتی.
    • مشاوره حقوقی و پیگیری مراحل داوری اختلافات و اقدامات قضایی.
    • آموزش های سازمانی در حوزه مدیریت پروژه.

با ما در مسیر خدمات و مدیریت دفتر فنی و مهندسی پروژه باشید.