نماد سایت ایمن سازان پای

نمونه قرارداد کف سابی بتن برای پوشش اپوکسی

ماده ۱- موضوع قرارداد:

عبارت است از اجرای عملیات کف سابی کف های بتنی زیرزمین های ۱- الی ۳- و آماده سازی جهت اجرای اپوکسی به شرح جدول پیوست.

تبصره ۱: محل اجراي موضوع قرارداد واقع در ………. می باشد.

  ماده ۲- مبلغ قرارداد:

مبلغ اوليه قرارداد ………. ريـال (به حروف ………………………………………………….. ریال) می باشد كه براساس قيمتهاي واحد پيشنهادي پيمانكار براي انجام عمليات موضوع قرارداد و به شرح جدول پيوست برآورد گردیده است.

تبصره ۲: پيمانكار اقرار می نماید قبل از ارائه پیشنهاد قیمت نسبت به بازدید از محل پروژه اقدام نموده و قيمت خود را با در نظر گرفتن شرايط آب و هوايي، شكل كار، محدودیت های اجرایی، بررسی دسترسی ها، ارتفاع زیاد، کار در شب، سختی کار و سایر صعوبت هایی که اجرای کار را مشکل تر می کند و همچنين هزينه هاي مربوط به تامین تجهیزات و وسایل اجرا و نهايتاً کلیه هزينه هاي اجراي عملیات موضوع قرارداد، براساس قراردادهاي دستمزدی ارائه نموده و به عبارت ديگر علاوه بر موارد فوق هيچگونه اضافه بهايي به قيمت های پيشنهادي پيمانكار تعلق نمي گيرد.

تبصره ۳: پیمانکار اقرار می نماید که محل کارگاه و اجرای عملیات موضوع قرارداد را رویت نموده و از شرایط حاکم بر پروژه آگاهی کامل دارد و در نتیجه حق هرگونه اعتراض بعدی را از خود سلب می نماید.

تبصره ۴: پيمانکار اقرار می نماید که قبل از ارائه پيشنهاد قيمت تمامی نقشه ها و جزئيات اجرايي را به طور کامل مطالعه نموده و قیمت خود را با در نظر گرفتن کلیه مشخصات فنی ذکر شده در نقشه ها ارائه نموده است. بنابراين ضمن اينکه هيچگونه ادعايي مبني بر عدم اطلاع از دیتیل ها و جزئیات نقشه ها پذيرفته نخواهد شد، مبلغي نيز اضافه بر رقم پيشنهادي پرداخت نخواهد گرديد.

تبصره ۵: کلیه هزینه های مربوط به حمل مصالح از محل دپو و انبار سایت به محل مصرف در هر نقطه و طبقه از ساختمان در قیمتها پیش بینی شده و از این بابت مبلغ اضافه ای به پیمانکار پرداخت نخواهد شد.                                           

تبصره ۶: با توجه به شرایط پروژه انجام کار ممکن است به صورت پیوسته امکان پذیر نباشد و در همین راستا پیمانکار اقرار می نماید قیمت خود را با در نظر گرفتن منقطع بودن و عدم پیوستگی کار ارائه نموده و از این بابت مبلغ اضافه ای به پیمانکار پرداخت نخواهد شد.

   ماده ۳- مدت قرارداد:

مدت اولیه انجام عملیات موضوع قرارداد از تاريخ ابلاغ قرارداد به مدت ۴۵ روز اعم از کاری و غیرکاری مي‌باشد. پيمانكار موظف است كليه عمليات موضوع قرارداد را در مدت فوق انجام داده و از كارفرما تقاضاي تحويل کار نمايد. تاخير در پرداختها و يا در اثر موانع احتمالي كه ناشي از قصور پيمانكار نباشد، مدت را به همان ميزان افزايش خواهد داد.

ماده ۴- اسناد و مدارک قرارداد:

این قرارداد شامل اسناد و مدارک زیر است:

الف: قرارداد حاضر

ب:  نقشه های کلی و اجرایی

ج: دستور کارها، صورتجلسات و موافقتنامه ها و یا هر نوع سند دیگری که در مورد کارها، تغییر مشخصات و یا امور دیگر در مدت قرارداد تنظیم گردد و به امضای طرفین برسد.

د: مباحث مقررات ملی ساختمان ایران (مرتبط با موضوع قرارداد)

ماده ۵- تضمين اجراي تعهدات:

به منظور تضمين اجراي تعهدات، پيمانكار تضمینی بصورت سفته معادل ده درصد مبلغ اوليه قرارداد به نفع كارفرما ارائه مي‌دهد و در صورت عدم انجام تعهدات پيمانكار، كارفرما تضمين فوق را ضبط خواهد نمود. اين تضمين پس از اجراي كامل و تحویل موقت عملیات موضوع قرارداد و تایيد كارفرما مبني بر انجام كليه تعهدات و رفع معايب و نواقص توسط پيمانكار، از طرف كارفرما به وي مسترد خواهد شد.

ماده ۶- نظارت:

نظارت بر اجراي تعهداتي كه پيمانكار بر طبق مفاد اين پيمان و اسناد و مدارك پيوست آن تقبل نموده است با نماینده معرفي شده از طرف كارفرما خواهد بود که دستگاه نظارت نامیده می شود. پيمانكار موظف است كارها را طبق پيمان، اصول فني و دستورات دستگاه نظارت، اجرا نمايد و در نهایت به کارفرما برساند.

ماده ۷- تعديل آحاد بهاء:

به قيمتهاي پيشنهادي هيچگونه تعديل آحاد بهاء تعلق نمي‌گيرد.

ماده ۸- پیش پرداخت:

این قرارداد با توجه به دستمزدی بودن فاقد پیش پرداخت می باشد.

ماده ۹- کسورات:

الف- کسورات قانونی: با توجه به اینکه این قرارداد فاقد بیمه و مالیات می باشد، در پرداخت ها کسوری بابت بیمه و مالیات اعمال نمی گردد.

ب- کسورات قراردادی: از هر پرداخت به پيمانكار ۱۰ درصد به عنوان تضمين حسن انجام كار كسر ميگردد که شرایط استرداد آن مطابق ماده ۱۰ خواهد بود.

ماده ۱۰- تضمين حسن انجام كار:

از هر پرداخت به پيمانكار ۱۰ درصد به عنوان تضمين حسن انجام كار كسر مي شود و نزد كارفرما به عنوان سپرده باقي مي ماند.

شرايط استرداد حسن انجام کار مکسوره بشرح ذيل مي باشد:

۵ درصد اول – پس از رفع کلیه معایب و نواقص تحويل موقت توسط پیمانکار و ابلاغ صورتجلسه رفع معایب و نواقص توسط کارفرما و ارائه صورت وضعيت قطعي.

۵ درصد دوم – پس از گذشت دورة تضمين و تصويب صورتمجلس تحويل قطعي.

ماده ۱۱- نحوة‌ پرداخت:

پيمانكار پس از اجراي هر بخش از كار اقدام به تنظيم صورتوضعيت مربوطه از ابتداي كار تا آن مقطع زماني خواهد نمود و صورت وضعيت پس از تائيد دستگاه نظارت و كارفرما و كسر كسورات متعلقه اعم از تضمين حسن انجام كار و بدهي هاي دفتري احتمالي و همچنين پرداختهاي انجام شده قبلي توسط كارفرما پرداخت خواهد شد.

تبصره ۷: ملاک محاسبه و پرداخت صورتوضعیتها انجام صورتجلسه متره با نماینده کارفرما می باشد.                                                               

تبصره ۹: درصورت ناتمام ماندن کار به دلایلی غیر از قصور پیمانکار، هزینه کارهای اجرا شده تا همان مقطع مطابق قرارداد محاسبه و به پیمانکار پرداخت خواهد شد.

ماده ۱۲- تغييرات:

در صورتيكه بعد از انعقاد قرارداد و در حين اجراي كار تغييراتي در مقدار هريك از اقلام موضوع قرارداد رخ دهد پيمانكار مكلف به انجام كار با همان نرخ‌هاي قرارداد خواهد بود. مبلغ مربوط به افزايش در اثر تغييرات ياد شده، نبايد از ۲۵ درصد مبلغ اوليه قرارداد تجاوز نمايد و كارفرما محق است به هر ميزان كه صلاح بداند از مقادير موضوع قرارداد بكاهد و پيمانكار حق هيچگونه اعتراضي را نخواهد داشت. در صورتيكه كارفرما آيتمهايي را به پيمانكار ابلاغ نمايد كه قیمتی برای آنها در قرارداد پيش بيني نشده باشد قيمت اين موارد با توافق طرفين تعيين خواهد شد.

ماده ۱۳- تأخيرات:

به ازاي هر روز تأخير غير مجاز پيمانکار در انجام تعهداتش، طبق تشخيص کارفرما مبلغي معادل یک درصد مبلغ اولیه پیمان از صورت وضعيت قطعي پيمانکار کسر مي گردد.

ماده ۱۴- تعهدات پيمانكار:

پيمانكار مسئوليت حسن اجراي كليه كارهاي موضوع پيمان را براساس مشخصات و دستورات نظارت و كارفرما به عهده دارد و نظارتي كه از طرف كارفرما و یا دستگاه نظارت در اجراي كارها مي شود به هيچ وجه از ميزان اين مسئوليت نمي كاهد.

ماده ۱۵- تعهدات كارفرما:

ماده ۱۶- دوره تضمین:

حسن انجام عمليات موضوع پيمان از تاريخ تحويل موقت پروژه براي مدت شش ماه از طرف پيمانكار تضمين مي گردد. اگر در دورة تضمين معايب و نواقصي در كار مشاهده شود كه ناشي از عدم رعايت مشخصات به شرح مذكور در مدارك پيمان باشد، كارفرما مكلف است آن معايب و نواقص را كتباً به پيمانكار ابلاغ نمايد، پيمانكار بايد حداكثر ظرف مدت يك هفته بعد از ابلاغ مراتب، شروع به رفع معايب و نواقص كند و آنها را طي مدتي كه با تراضي كارفرما معين مي شود رفع نمايد در غير اين صورت كارفرما حق دارد معايب و نواقص ياد شده را راساً‌ و يا به هر ترتيب كه مقتضي بداند رفع نمايد و هزينه آن را به اضافه ۱۵ درصد هزینه بالاسری از محل تضمين پيمانكار يا هر نوع مطالبات و سپرده اي كه پيمانكار نزد كارفرما دارد برداشت نمايد.

ماده ۱۷- تحویل موقت و قطعی:

پس از پايان عمليات اجرائي، نماینده كارفرما نسبت به انجام تشريفات تحويل موقت و بازديد از كارهاي انجام شده اقدام مي نمايند و در صورتيكه نواقص و معايبي در كار پيمانكار مشاهده نمايد اين موارد را كتباً به اطلاع پيمانكار مي رساند و با توافق پيمانكار مدت زماني را براي رفع معايب و نواقص معين مي كند. پيمانكار موظف است ظرف مدت تعيين شده نسبت به برطرف كردن معايب و نواقص و البته به هزينه خود اقدام و از كارفرما تقاضاي بازديد مجدد نمايد. تاريخ صورتجلسه رفع معايب و نواقص كه پس از تحقق موضوع فوق تنظيم مي گردد به عنوان تاريخ تحويل موقت و شروع دورة تضمين ملاك عمل قرار خواهد گرفت. در پايان دوره تضمين، كارفرما پس از بازديد از كارگاه، چنانچه معايبي در كار پيمانكار مشاهده نشود، تحويل قطعي خواهد گرفت و صورتجلسه تحويل قطعي تنظيم و پس از امضاء و تصويب، آن را به پيمانكار ابلاغ مي نمايد.

ماده ۱۸- حل اختلاف:

در صورتيكه اختلافاتي مابين پيمانکار و كارفرما پيش آيد اعم از اينكه مربوط به اجراي عمليات موضوع قرارداد يا مربوط به تعبير و تفسير هر يك از مواد قرارداد حاضر باشد، طرفين سعي خواهند نمود تا اختلاف را از طريق مذاكره دوستانه و با حضور يك كارشناس مرضي الطرفين حل و فصل نمايند و در صورتيكه از اين طريق توافق حاصل نگردد، موضوع از طريق مراجع قانوني حل و فصل خواهد شد.

ماده ۱۹- حوادث قهري:

اگر به عللي خارج از حيطه و اقتدار و اراده طرفين قرارداد، انجام تمام يا بخشي از تعهدات موضوع قرارداد امكان پذير نباشد، ماداميكه حالت مذكور ادامه دارد عدم انجام تعهداتي كه متأثر از حوادث قهري مي باشد تخلف از مفاد اين قرارداد محسوب نمي شود. در صورت بروز حوادث فوق طرفين مي توانند با توافق يكديگر به تناسب به مدت قرارداد افزوده و يا آن را خاتمه دهند و در صورت خاتمه قرارداد به علل فوق، هيج يك از طرفين حق هيچگونه ادعائي (منجمله مطالبه خسارت) نخواهند داشت. لازم به ذكر است كه كليه هزينه هاي انجام شده توسط پيمانکار تا تاريخ خاتمه قرارداد توسط كارفرما و دستگاه نظارت محاسبه و تسويه خواهد شد.

ماده ۲۰- فسخ قرارداد:

كارفرما مي تواند به هر دليل قرارداد را يكجانبه فسخ و كار را به پيمانکار ديگري واگذار نمايد و خسارات وارده را از محل تضمين ها و يا مطالبات پيمانکار به تشخيص خود كسر نمايد.

اين قرارداد در ۲۰  ماده ۹ تبصره و در ۳ نسخه تنظيم گرديد كه يك نسخه نزد پيمانکار و بقيه نزد كارفرما است و هر يك حكم واحد دارند.

         مهر و امضاء کارفرما:                                                                                     مهر و امضاء پیمانکار:

مطالب مرتبط

تعدیل پیمان های صنعت نفت و ۱۰ نکته کلیدی

در این مقاله به بررسی دستورالعمل نحوه تعدیل پیمان های صنعت نفت به شماره ۵۵۶۸۰۶/۱۴۰۱[...]

ادامه
شاخص CPI در سبد پروژه های ساختمانی

شاخص CPI در سبد پروژه های ساختمانی: تخصیص صحیح بودجه در سبد پروژه های ساختمانی[...]

ادامه
مدیریت پورتفولیو در شرکت های ساختمانی

مدیریت پورتفولیو در شرکت های ساختمانی: در این مقاله به بررسی شاخص های کلیدی عملکرد[...]

ادامه
کنترل افزایش هزینه در پروژه های ساختمانی

اهمیت کنترل هزینه های پروژه: پروژه های ساختمانی به برنامه ریزی هزینه و جریان نقدینگی[...]

ادامه
تکنیک های مدیریت ریسک در پروژه های ساختمانی

مدیریت ریسک در پروژه: مدیریت ریسک یکی از شاخه های نسبتاً جوان حوزه مدیریت پروژه[...]

ادامه
ضریب عامل در آنالیز فهرست بها

ارائه تجزیه بها در مناقصات: در این مقاله به مفهوم ضریب عامل در آنالیز فهرست[...]

ادامه
تاخیر در ابلاغ قیمت جدید

تاخیر در ابلاغ قیمت جدید (لایحه تاخیرات): در لایحه تاخیرات پروژه های عمرانی ممکن است[...]

ادامه
مسئول تدارکات و افسر ایمنی در تجهیز کارگاه

اهمیت نظرات ارکان پروژه: در بسیاری از پروژه های ساختمانی، پلان تجهیز کارگاه توسط یک[...]

ادامه
تخصیص بودجه به ریسک های پروژه

اهمیت برنامه مدیریت ریسک: داشتن برنامه مدون برای تخصیص بودجه به ریسک های پروژه سبب[...]

ادامه
خروج از نسخه موبایل